Hoppa över navigering
  1.   1

    Justering

  2. Eftersom 2025 är ett s.k. mellanvalsår, då inga ordinarie val genomförs, är arbetet i huvudsak inriktat mot de allmänna valen 13 september 2026. I augusti börjar 3 nya handläggare att arbeta på kansliet.

    Under våren pågår arbetet med valdistriktsindelningen i samarbete med SWECO. Kansliet har också genomfört en upphandling avseende tillfälliga lokaler till förtidsröstningen.

    Det ekonomiska utfallet för första tertialen följer de förväntade planerna. Hittills har 2,3 mkr, eller ca 28 procent av budgeten förbrukats.

    Bilagor

  3. Kommunallagen anger att revisionen årligen ska pröva om verksamheten bedrivits på ett ändamålsenligt och från ekonomisk synpunkt tillfredsställande sätt samt om nämndens interna styrning och kontroll varit tillräcklig. Revisionskontoret har även granskat om nämndernas räkenskaper är upprättade enligt stadens anvisningar. 

    Bilagor

  4.   4

    Anmälan

  5.   5

    Kansliet informerar

  6.   6

    Övriga frågor

  7.   7

    Nästa sammanträde

Det finns ingen information att visa

Inget protokoll har publicerats

Vi använder cookies på denna webbplats för att förbättra din användarupplevelse.