Hoppa över navigering
  1.   1

    Mötet öppnas

  2.   2

    Dagordningen godkänns

  3.   3

    Utseende av justerare och tid för justering

  4.   4

    Föregående protokoll

  5.   5

    Inkomna handlingar

  6.   6

    Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnds sammanträde 22 maj 2025

  7.   7

    Information från stadsdelsförvaltningen

  8.   8

    Övriga frågor

  9.   9

    Nästa sammanträde

  10.   10

    Mötet avslutas

  1. § 1

    Mötet öppnas

  2. § 2

    Dagordningen godkänns

  3. § 3

    Utseende av justerare och tid för justering

  4. § 4

    Anmälan av föregående mötesprotokoll

  5. Inga handlingar har inkommit sedan föregående möte.

  6. Pensionärsrådet bedömde att de inte hade behov av att lämna några synpunkter på listade ärenden till kommande sammanträde för stadsdelsnämnden.

  7. Marie Lissäng lämnade följande information:

    • Beställarenheten är diplomerade inom HBTQI

    • Branden i Huddinge

      Vår beredskap: Storstockholm samordnar eventuella behov och insatser vid händelser av denna typ.

      Hur vi ställde upp: Äldreomsorgen i Hässelby Vällingby ställde via Koppargården plaster till förfogande för evakuerade, men dessa platser behövde ej nyttjas.

    • Stimulansmedel nya SoL

    Fördelningen av tilldelade medel är ännu ej helt klar. 

    • Följande synpunkter och klagomål har inkommit sedan det senaste mötet: 

    Klagomål HV 2025/382 på Hässelby hemtjänst från anhörig om hemtjänstinsatser som inte utförts trots återkommande dialoger med utföraren. Saknas även genomförandeplan. Klagomål HV 2025/426 på Hässelby hemtjänst angående nyckelhantering i samband med utförarbyte och även tidigare vid låsbyte. Klagomålet avser även kommunikation och brist i kontakt kring problematiken. Klagomål HV 2025/439 på hemtjänst (område 1) angående bemötande och ärendehantering. Anhörig klagar på att tiden för insatser inte räcker till och att personalen påtalar detta för brukare och anhörig. Säger även att personalen tar hårt i brukaren så att hen får blåmärken och att personalen kan låta arga vilket gör brukaren ledsen. Klagomål HV 2025/467 på beställarenheten från närstående gällande kostnad för anlitad städfirma hos brukare.

  8. Inga frågor anmäldes in till denna punkt.

  9. § 9

    Nästa sammanträde

  10. § 10

    Mötet avslutas

Vi använder cookies på denna webbplats för att förbättra din användarupplevelse.