Hoppa över navigering
  1.   1

    Val av justerare och dag för justering

  2.   2

    Fastställande av dagordning

  3. Kommunfullmäktige har den 15 december 2025 förrättat val av ledamöter och ersättare till Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsnämnd för år 2026 enligt nedan:

    • Ordförande Hassan Jama (V)
    • 1:a vice ordförande Peter Backlund (L)
    • 2 a vice ordförande Kristina Öberg (S)
    • Ledamot Alexander Pettersson (S)
    • Ledamot Ingela Edlund (S)
    • Ledamot Mikael Hörnkvist (S)
    • Ledamot Cecilia Herrström (V)
    • Ledamot Peter Dannqvist (MP)
    • Ledamot Gustav Johansson (M)
    • Ledamot Henrik Virro (M)
    • Ledamot Victor Siljevik (M)
    • Ledamot Emelie Wassermann (SD)
    • Ledamot Christina Peterson (C)
    • Ersättare Anna Forssell (S)
    • Ersättare Anna-Lena Strindlund (S)
    • Ersättare Papel Khan (S)
    • Ersättare Max Altez Linhardt (S)
    • Ersättare Erika Sandström Nysäter (V)
    • Ersättare Margareta Olofsson (V)
    • Ersättare Bodil Unenge (MP)
    • Ersättare Kristiina Katajikko (M)
    • Ersättare Aura Weström (M)
    • Ersättare Peter Strandberg (M)
    • Ersättare Simon Lyons Wiklund (SD)
    • Ersättare Nadin Fakhro (L)
    • Ersättare Stefan Holm (C)

    Bilagor

  4. Sociala delegationen är ett beredande och beslutande utskott till stadsdelsnämnden. Sociala delegationens uppdrag är att på stadsdelsnämndens vägnar besluta i ärenden som rör enskildas personliga eller ekonomiska förhållanden, så kallade individärenden, enligt vid var tid gällande delegationsordning.

    Stadsdelsförvaltningen föreslår att Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsnämnd utser fem ledamöter och fyra ersättare till sociala delegationen, och att en ordförande och en vice ordförande utses bland sociala delegationens ledamöter. Stadsdelsförvaltningen föreslår vidare att Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsnämnd fastställer ordning för ersättares inträde till tjänstgöring i sociala delegationen i enlighet med kommunfullmäktiges beslut den 19 december 2022 och instruktion för sociala delegationen.

    Bilagor

  5. Stadsdelsförvaltningen har ett pensionärsråd som består av fem ordinarie ledamöter och fem ersättare. Ledamöterna nomineras av de rikstäckande pensionärsföreningar som har verksamhet inom stadsdelsförvaltningens geografiska område. Mandaten fördelas genom jämkande uddatalsmetoden som är en proportionell valmetod för att fördela mandat. Pensionärsrådets funktion är att verka som ett rådgivande organ för överläggningar, samråd och ömsesidig information mellan företrädare för pensionärsorganisationerna, nämnden och stadsdelsförvaltningen i allmänna frågor som rör äldres levnadsförhållanden.

     

    Förvaltningen föreslår att de nominerade personerna ska vara med i pensionärsrådet år 2026.

    Bilagor

  6.   6

    Stadsdelsdirektörens information

Det finns ingen information att visa

Inget protokoll har publicerats

Vi använder cookies på denna webbplats för att förbättra din användarupplevelse.